mandag den 29. april 2013

Status på plantehold "plant en pizza"

Mine udplantninger i forhold til projektet pizza er tomater, hvidløg og og løg.
Jeg har desværre fundet ud af, at løg først bliver plantet/sat i jorden i april-maj måned. Derfor har jeg valgt ikke at dokumenter forløbet, da det ikke vil kunne nå at komme op af jorden i tide. Udover pizza ingredienserne er jeg igang med at se om jeg kan få en ananas til at gro.
 
Her er min ananas sat i jorden. Er spændt på at se om den blir til noget
 
 Her en det en vandmelon der er ved at spire (tror jeg nok) ;)

Så er der sat tomater. Min datter Malou 5år syntes det var meget spændende at plante de forskellige ting.  
 
 Her er hun igang med at gøre jorden fugtig, så vi kan lægge tomatskiverne på jorden. Meget koncentreret. Hvordan kan man så få tomaterne op der? Hele processen med at plante noget, for så at høste et produkt, er for børnene meget inspirerende. hun gik efterfølgende ud i haven for at plante en blomst, som hun havde plukket. :)
 
 da jeg ikke var helt sikker på om jorden skulle være tør eller fugtig, har jeg prøvet 2 forskellige metoder. En hvor jorden er helt tør, og en hvor jorden er fugtig.
Fugtig jord til tomaterne
 Tør jord til tomaterne
 Så står de på stribe i solen.


2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Det blover spændende at følge med- måske kan du nå at høste nogle løg toppe til din pizza :-)

    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida...
    Ja det kunne være en mulighed. Jeg ser hvad der kommer ud af det. Hvidløg kan jeg få i mine forældres have. De har en masse planter der er på forskellige stadier... :)

    SvarSlet