fredag den 31. maj 2013

Linoleums - og zinktryk

Gennemgik lige min blog for indlæg, og fandt lige ud af, at jeg ikke har fået lagt billeder ind af de tryk vi lavede på indkald dagene. Her kommer de så. Billederne fra starten har jeg desværre ikke mere, men her er så det færdige produkt.
 
Linoleum er et gummiagtig materiale, men på trods af, at det er blødt, kan det godt være svært at få de runde former frem. Det kræver en meget rolig hånd, da værktøjet er meget skarp. Hvis man skulle vælge en målgruppe der kunne arbejde med dette, så ville det nok være de større SFO eller juniorklub (8-12 år) børn.


 Her ser vi så zinkpladen er der blevet ridset. Det kan være lidt vanskeligt at se, men det skal forestille en cola dåse. Zink er meget svær at arbejde med, da det er et noget hårdere materiale end linoleum.
 Her ser man så samme type blomst (fantasi) som på linoleumstrykket.
 På indkaldet blev linoleummet malet med forskellige farver (meget "sej" maling), og kørt igennem en trykmaskine, for at få fuld udbytte af farven.
Jeg valgte rød og sort.

 Her er så zinkpladen, som også er blevet malet, og efterfølgende lagt på karton. Derefter kørte jeg det igennem samme trykmaskine, dog med mere tryk på, for at få den ønskede effekt.
 Sådan blev resultatet.
 Og her er de to forskellige farver af linoleumstrykket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar