lørdag den 7. september 2013

Biotop 5

Så er der gang i biotop 5 opgaven.
Jeg har været på min biotop og plukke brombær, for at kunne lave brombærmarmelade.

.
 Høsten blev desværre ikke så stor, så jeg måtte tilføje nogle frosne hindbær jeg havde fra sidste års høst.
Så koger bærrene i gryden. Jeg har ikke tilføjet vand, da der er væske nok i de frosne bær.
 Da bærrene er kogt godt ud, har jeg taget en stavblender for at komme af med klumperne. Derefter har jeg siet mosen gennem et si.
Det tager lang tid.......

 Så er det kun kerner fra hindbærrene tilbage i siet.
Bær saften der skal laves til marmelade.
Nu skal saften op at koge, og sukker tilføjes efter smag. Jeg er ikke gået helt efter opskriften, da jeg hellere vil smage mig frem.
Her har jeg blandet lidt rød Melatin sammen med lidt sukker. Det har jeg gjort, da det er lettere af få Melatin til ikke at danne klumper. Melatin bruges til at få marmeladen til at stivne.

Den grønne syltebog er en skøn en at gøre brug af. Jeg bruger kun til inspiration. 



Her er de Atamon skyllede glas, som marmeladen skal hældes i.




Så er marmeladen færdig. Nu skal den bare køle af inden den kan spises.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar