torsdag den 12. september 2013

Ler del 2

Nå så har jeg igen haft gang i lidt ler arbejde. Denne gang sammen med Tina. Jeg fik muligheden at komme over til en i nabobyen, som havde en drejeskive vi kunne låne.
Spænding og entusiasme blev afløst af, skuffelse over resultater og et billigt grin...

Drejebordet..... Her skulle der ha været skabt stor stor stor kunst.....
Men de følgende billeder viser nok en lille afvigelse af drømmen om resultatet
Der arbejdes hårdt...
Et forsøg på at få en helt rund klump ler.
Jef lægger godt ud, men må nok indrømme, at det var lidt sværere end jeg havde forestillet mig...
 Det hjælper på det...

Og så.....
 Ja, så sker det her.... En go idé at stoppe mens legen er god...

Tja... Resultatet taler for sig selv, men sjovt var det nu alligevel..
Havde heller ikke helt mistet modet til at prøve igen....
 Så kom Birthe med en klump hvid ler.... Det var blødt og meget let at arbejde med...
 Måske er der en chance for at der kan skabes et lille kunstværk...

 Kanten er stadig fin... Der sker lidt...
 Og så.... Ja jeg kan åbenbart ikke stoppe....
Men må nok sige, den her lille "slikskål/lysestage/fad/morgenmads skål er blevet helt okay....








En sjov, lærerig og udfordrende dag... ;)

3 kommentarer:

  1. Ja, Camilla vi fandt da ud af, at det ler vi havde med, ikke egnede sig til at lave fine skåle med på en dreje-bænk ;O), men som du selv siger, en god oplevelse.

    SvarSlet
  2. Ja det var rigtig hyggeligt.... ;) Tak for en skøn dag

    SvarSlet
  3. (er I sikre på, at det er leret der ikke egner sig til at lave fine skåle)
    - flot arbejde, piger!! :-)

    SvarSlet