lørdag den 7. september 2013

Ler del 1

Så er jeg startet op med de 10 kg ler vi har fået udleveret. Er sikker på mange af jer kan nikke genkendende til, at det er svært at holde børnene fra at være med.
Derfor fik Malou, Mie og Melanie lov til at få en lille klump ler og lave noget selv. Der var dyb koncentration og stor glæder over de producerede kunstværker.

 Stor handsker til små hænder. Jeg havde et par udstikker forme liggende, som pigerne gjorde meget brug af.
 Mie 5 år, som er Malous veninde fra børnehaven syntes det var sjovt at stikke hjerter ud.
Malou 5 år, var også meget glad for hjerteformen.
 Her forsøger Mie at lave en skål
 Malou mente hun kunne lave en tallerken til Luna (hunden)
 Jeg vovede mig ud i at lave et Næsehorn. Fik også lavet lidt af det der slikker.
 Her har jeg forsøgt at lave en skål med "pølseteknikken"
 Klein aber fein... :) Ja det er første gang jeg prøver sådan noget, og har jo stadig 9kg tilbage, så mon ikke jeg lærer det... :)
 Det bliver bedre og bedre...
Så kom kagerullen på bordet.
 Malou ville prøve at lave en hund, men den tabte hele tiden benene og hovedet, så hun opgav forsøget.
 Så skal der bund i mon skål. Jeg har ridset i skål og bund har så fyldt slikker på kanten af skålen.
 Melanie 7 år er i gang med at lave et skib. Hun har lagt kanonkugler i skibet, for at være sikker på de kan forsvare sig hvis der skulle komme krig, som i 1864.
 Klar til kamp.
 Klar til kamp. Sejlet hun har sat på er desværre knækket.
Så er Melanies båd færdig. Der er en mand og en kone med på skibet. Åkander og sten i vandet udenom.
Det har været en meget hyggelig dag i det kreative hjørne.
Næste uge har jeg fået lov til at låne en drejeskive. Er meget spændt på om jeg kan styre sådan et monster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar